Виконання завдань за QR-кодами:
Завдання складені у
форматі НМТ для пошуку відповідей і
встановлення відповідностей.
Варіант
1
1. Укажіть односкладне речення
А З кущів підліска линуть перші трелі
солов’їв.
Б Чи доводилось вам коли-небудь подорожувати Дніпром?
В Одні тільки бажання творити добрі діла й зосталися при мені на все життя.
Г За ніч листопад синьою рукою поля недбало снігом притрусив.
2. Укажіть неозначено-особове речення
А Для добрих друзів відчиняю дім.
Б Звістку зустрічали, як найдорожчого гостя.
В Шануйте здобуте трудом поколінь. Помножте його у пошані.
Г Чесне діло роби сміло.
3. Укажіть
означено-особове речення
А Від добра добра не шукають.
Б Не забудь, не забудь юних днів, днів весни.
В Нам наказують зайняти висоту.
Г Танцюють, співають, веселяться на вулиці.
4. Укажіть узагальнено-особове речення
А Людей підняли по тривозі за кілька хвилин і вишикували вздовж огорожі.
Б Було тоді голодно в людях двадцятого року.
В Старе хвали та й з двору веди.
Г Звідси воді не було виходу.
5. Укажіть називне речення
А Берези, сосни, і пісок, і яр, і птичий свист, і вітер, і ялини.
Б За двома зайцями не ганяйся.
В Од річки чуть глухі удари.
Г Ставало вогко і холодно.
6. Укажіть безособове речення
А Синім холодом од трав віє.
Б Поля, берізки, даль Росі, мутна ріка.
В Золоті гори обіцяє.
Г Посієш вчасно, збереш рясно.
7. До якого типу односкладних речень належить подане
речення?
Скажи мені правду, мій добрий козаче…
А Називне.
Б Безособове.
В Неозначено-особове.
Г Означено-особове.
8. Визначте безособове речення, головний член якого
виражений інфінітивом
А Темніє рано.
Б І все на світі треба пережити.
В Без труда нема плода.
Г Співали хором «Заповіт».
9. Укажіть означено-особове речення
А Дощ розмив дорогу.
Б Дітей кликали дороги.
В Над книгою людства схиляю чоло.
Г Ледь-ледь збиралося на досвіт .
10. Укажіть, яке з речень є непоширеним називним
А У хаті стає темно й тихо.
Б Залило водою луки, залило.
В Весна і квітень. Сонце і дорога.
Г Унизу зелені гори, ліси похнюплені у сні.
11. Узагальнено-особові речення здебільшого вживаються в
А Конфесійному стилі.
Б Прислів’ях і приказках.
В Ребусах і шарадах.
Г Науковому стилі.
12.
Установіть відповідність між реченнями та їхнім типом
А Тихим кроком далі
зайдеш. 1 безособове
Б А тим часом весніє, весніє. 2 означено-особове
В Завтра зранку вийду до криниці,
3 неозначено-особове
непочатої води нап’юсь… 4
узагальнено-особове
Г Чуєте, як у селі співають? 5 двоскладне
Д Шуміла калина листом зелененьким.
Варіант
2
1. 1.
Яке
речення є неозначено-особовим?
А Прокидаюся. Розвиднюється. Тиша.
Б Заблимало край неба крізь зелені-зелені хмари.
В Перепочили, і закипіла робота.
Г Липка глина набиралась на чоботи, і стало важко йти.
А Там Довженкові кінокадри проросли на віки дубами.
Б Без трудів не їстимеш пирогів.
В На кожну голову приходить своя хуртовина.
Г Я по тонкім льоду до тебе знов дорогу віднайду.
3.
3. Односкладним
безособовим є речення
А Таємничість раннього ранку оповила чумаків своїми чарами.
Б Справа і зліва віяло свіжістю і ароматом води.
В Хочу слухать забуті пісні.
Г Вчителя і дерево пізнають з плодів.
4.
4. Укажіть
означено-особове речення
А Над обрієм сонце звелося.
Б Ніч була тиха та беззоряна.
В Польовою стежкою йду в село і радію
сподіваній стрічі.
Г Огненними стовпами підперло сонце Дівич-гору.
5. 5.
Укажіть
узагальнено-особове речення
А Розходилися з вокзалу не
поспішаючи.
Б О, сліз таких вже вилито чимало.
В А тим часом весніє, весніє…
Г Не вчи орла літати.
6.
6. Односкладним
є речення
А Тут радість.
Б Сьогодні день прекрасний.
В Не намагайтеся сповільнити час – свідчення поступу.
Г Жити – то не є долання меж.
7. 7. Укажіть,
яке речення є односкладним
А Ніч темна.
Б Їм обом було дуже весело на березі річки.
В Біля школи – квітучі клумби.
Г Ніхто мене тут не знає.
8.
8. Укажіть
узагальнено-особове речення
А Вір своїм очам, а не чужим речам.
Б Посадили над козаком явір та калину.
В Голова – як казан, а розуму – ні ложки.
Г Мені невесело було й на нашій славній Україні.
9.
9. Укажіть, яким з поданих форм може бути
виражений головний член безособових речень
А Прислівником (із зв’язкою або без неї), дієслівними формами на –но, -то (із
зв’язкою
або без неї).
Б Дієсловом у наказовому способі, безособовим дієсловом.
В Дієсловами дійсного способу теперішнього часу 3-ої особи множини, дієсловами
дійсного способу минулого часу однини.
Г Особовими дієсловами у безособовому значенні, дієсловами умовного способу.
10. Присудок у безособових реченнях
може виражатися
А Безособовим дієсловом або особовим, що має безособове значення, прислівником.
Б Дієсловом наказового способу.
В Дієсловом третьої особи множини.
Г Іменником у називному відмінку.
11. В означено-особових реченнях присудок
виражається
дієсловом у формі
А Третьої особи множини теперішнього і майбутнього часу.
Б Першої або другої особи дійсного або наказового способу.
В Другої особи однини чи множини.
Г Третьої особи минулого часу.
12. Установіть відповідність між видом однокласного речення та його прикладом.
Вид односкладного речення Приклад речення
1. Означено-особове А На другий день тільки про це й говорили.
2. Неозначено- Б Нема гіршого ворога
,ніж колишнього.
особове В Шалені темпи.
3. Безособове Г Шилом моря не нагрієш.
4. Називне Д Забуду всі
образи й наші сварки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий