вторник, 10 декабря 2024 г.

 Виконання завдань за QR-кодами:

Завдання складені у форматі НМТ для пошуку  відповідей і встановлення відповідностей.

Варіант 1



1.    Укажіть односкладне речення
А  З кущів підліска линуть перші трелі солов
їв.
Б Чи доводилось вам коли-небудь подорожувати Дніпром?
В Одні тільки бажання творити добрі діла й зосталися при мені на все життя.
Г За ніч листопад синьою рукою поля недбало снігом притрусив.

2.    Укажіть неозначено-особове речення
А Для добрих друзів відчиняю дім.
Б Звістку зустрічали, як найдорожчого гостя.
В Шануйте здобуте трудом поколінь. Помножте його у пошані.
Г Чесне діло роби сміло.

3.     Укажіть означено-особове речення
А В
ід добра добра не шукають.
Б Не забудь, не забудь юних днів, днів весни.
В Нам наказують зайняти висоту.
Г Танцюють, співають, веселяться на вулиці.

4.    Укажіть узагальнено-особове речення
А Людей підняли по тривозі за кілька хвилин і вишикували вздовж огорожі.
Б Було тоді голодно в людях двадцятого року.
В Старе хвали та й з двору веди.
Г Звідси воді не було виходу.

5.    Укажіть називне речення
А Берези, сосни, і пісок, і яр, і птичий свист, і вітер, і ялини.
Б За двома зайцями не ганяйся.
В Од річки чуть глухі удари.
Г Ставало вогко і холодно.

6.    Укажіть безособове речення
А Синім холодом од трав віє.
Б  Поля, берізки, даль Росі, мутна ріка.
В  Золоті гори обіцяє.
Г  Посієш вчасно, збереш рясно.

7.    До якого типу односкладних речень належить подане речення?
Скажи мені правду, мій добрий козаче…
А Називне.
Б Безособове.
В Неозначено-особове.
Г Означено-особове.

8.    Визначте безособове речення, головний член якого виражений інфінітивом
А Темніє рано.
Б І все на світі треба пережити.
В Без труда нема плода.
Г Співали хором «Заповіт».

9.    Укажіть означено-особове речення
А Дощ розмив дорогу.
Б  Дітей кликали дороги.
В  Над книгою людства схиляю чоло.
Г Ледь-ледь збиралося на досвіт .

10. Укажіть, яке з речень є непоширеним називним
А  У хаті стає темно й тихо.
Б Залило водою луки, залило.
В Весна і квітень. Сонце і дорога.
Г Унизу зелені гори, ліси похнюплені у сні.

11. Узагальнено-особові речення здебільшого вживаються в
А Конфесійному стилі.

Б Прислів’ях і приказках.
В Ребусах і шарадах.

Г Науковому стилі.

12.
Установіть відповідність між реченнями та їхнім типом

    А Тихим кроком далі зайдеш.                    1 безособове
    Б А тим часом весніє, весніє.                      2 означено-особове
    В Завтра зранку вийду до криниці,            3 неозначено-особове
    непочатої води нап
юсь…                      4 узагальнено-особове 
    Г Чуєте, як у селі співають?                        5 двоскладне
    Д Шуміла калина листом зелененьким.


Варіант 2



1.       1.  Яке речення є неозначено-особовим?
    А Прокидаюся. Розвиднюється. Тиша.
    Б Заблимало край неба крізь зелені-зелені хмари.
    В Перепочили, і закипіла робота.
    Г Липка глина набиралась на чоботи, і стало важко йти.

2.           2.Односкладним є речення

А Там Довженкові кінокадри проросли на віки дубами.
Б Без трудів не їстимеш пирогів.
В На кожну голову приходить своя хуртовина.
Г Я по тонкім льоду до тебе знов дорогу віднайду.

3.            3. Односкладним безособовим є речення

А Таємничість раннього ранку оповила чумаків своїми чарами.
Б Справа і зліва віяло свіжістю і ароматом води.
В Хочу слухать забуті пісні.
Г Вчителя і дерево пізнають з плодів.

4.           4. Укажіть означено-особове речення

А Над обрієм сонце звелося.
Б Ніч була тиха та  беззоряна.
В Польовою стежкою  йду в село і радію сподіваній стрічі.
Г Огненними стовпами підперло сонце Дівич-гору.

5.           5.  Укажіть узагальнено-особове речення

А Розходилися  з вокзалу не поспішаючи.
Б О, сліз таких вже вилито чимало.
В А тим часом весніє, весніє…
Г Не вчи орла літати.

6.            6. Односкладним є речення

А Тут радість.
Б Сьогодні день прекрасний.
В Не намагайтеся сповільнити час – свідчення поступу.
Г  Жити – то не є  долання меж.

7.            7. Укажіть, яке речення є односкладним

А Ніч темна.
Б Їм обом було дуже весело на березі річки.
В Біля школи – квітучі клумби.
Г Ніхто мене тут не знає
.

8.            8. Укажіть узагальнено-особове речення

А Вір своїм очам, а не чужим речам.
Б Посадили над козаком явір та калину.
В Голова – як казан, а розуму – ні ложки.
Г Мені невесело було й на нашій славній Україні.

9.         9. Укажіть, яким з поданих форм може бути виражений головний член безособових речень

А Прислівником (із звязкою або без неї), дієслівними формами на –но, -то (із звязкою або без неї).
Б Дієсловом у наказовому способі, безособовим дієсловом.
В Дієсловами дійсного способу теперішнього часу 3-ої особи множини, дієсловами дійсного способу минулого часу однини.
Г Особовими дієсловами у безособовому значенні, дієсловами умовного способу.

10. Присудок  у безособових реченнях може виражатися
А Безособовим дієсловом або особовим, що має безособове значення, прислівником.
Б  Дієсловом наказового способу.
В Дієсловом третьої особи множини.

Г Іменником  у називному відмінку.

11. В означено-особових реченнях присудок виражається дієсловом у формі

А Третьої особи множини теперішнього і майбутнього часу.
Б Першої або другої особи дійсного або наказового способу.
В Другої особи однини чи множини.

Г Третьої особи минулого часу.

12. Установіть відповідність між видом однокласного речення та його прикладом.

Вид односкладного речення                      Приклад речення

1.    Означено-особове             А На другий день тільки про це й  говорили.                                                                                       

2.    Неозначено-                       Б Нема гіршого ворога ,ніж колишнього.
 особове                              В Шалені темпи.

3.    Безособове                         Г Шилом моря не нагрієш.

4.    Називне                              Д Забуду всі образи й наші сварки.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

 Виконання завдань за QR-кодами: Завдання складені у форматі НМТ для пошуку  відповідей і встановлення відповідностей. Варіант 1 1.     Укаж...